comScore компания, занимаваща се с пазарни проучвания, като последните публикувани резултати от проучване за най-голям пазарен дял на смартфони в САЩ са много интересни.
Според проучването, най-големият производител на смартфони на територията на САЩ е Apple с цели 42% пазарен дял. На второ място разбира се е Samsung с 40.6% и съответно 3-то, 4-то и 5-то място заемат LG, Motorla и HTC. Спрямо предходната година, Samsung бележи 1.3% увеличение на пазарния дял, а Apple за същия период може да се похвали с 1%. HTC и Motorola пък губят 1.3 и 0.6% от пазара съответно.
Top Smartphone OEMs 3 Month Avg. Ending Jan. 2014 vs. 3 Month Avg. Ending Oct. 2013 Total U.S. Smartphone Subscribers Age 13+ Source: comScore MobiLens |
|||
Share (%) of Smartphone Subscribers | |||
Oct-13 | Jan-14 | Point Change | |
Total Mobile Subscribers | 100.0% | 100.0% | N/A |
Apple | 40.6% | 41.6% | 1.0 |
Samsung | 25.4% | 26.7% | 1.3 |
LG | 6.6% | 6.9% | 0.3 |
Motorola | 7.0% | 6.4% | -0.6 |
HTC | 6.7% | 5.4% | -1.3 |
Като става въпрос за пазарен дял на мобилните операционни системи на пазара в САЩ, нещата стоят съвсем различно. Android води класацията с 52.2%, второто място е заето от Apple с 40.6%, а на последните две места са BlackBerry и Microsoft съответно с 3.6% и 3.2%. Тук интересното е, че Android губи 0.5% в сравнение с миналата година, а броят на iOS устройства се е увеличил се е увеличил също с 1%, тъй като само Apple устройства са задвижвани от iOS.
Top Smartphone Platforms 3 Month Avg. Ending Jan. 2014 vs. 3 Month Avg. Ending Oct. 2013 Total U.S. Smartphone Subscribers Age 13+ Source: comScore MobiLens |
|||
Share (%) of Smartphone Subscribers | |||
Oct-13 | Jan-14 | Point Change | |
Total Smartphone Subscribers | 100.0% | 100.0% | N/A |
Android | 52.2% | 51.7% | -0.5 |
Apple | 40.6% | 41.6% | 1.0 |
BlackBerry | 3.6% | 3.1% | -0.5 |
Microsoft | 3.2% | 3.2% | 0.0 |
Symbian | 0.2% | 0.2% | 0.0 |
Друга интересна статистика, която има в разработката е, че Google сайтовете водят по популярност пред Facebook и Yahoo. Но приложението на най-популярната социална мрежа води в класацията за разпространеност пред тези на Google. Изследването е проведено на базата на 159.8 млн. потребители, което прави 66.8% от населението на САЩ. Това е броят на хора, ползващи смартфони.
Top 15 Smartphone Properties & Apps January 2014 Total U.S. Smartphone Mobile Media Users, Age 18+ (iOS and Android Platforms) Source: comScore Mobile Metrix |
||||
Top 15 Properties | % Reach | Top 15 Apps | % Reach | |
Smartphone Browsing + App Audience | 100.0% | Smartphone App Audience | 100.0% | |
1 | Google Sites | 89.4% | Facebook (Mobile App) | 77.6% |
2 | 86.6% | Google Play (Mobile App) | 52.4% | |
3 | Yahoo Sites | 86.2% | YouTube (Mobile App) | 49.7% |
4 | Amazon Sites | 69.0% | Google Search (Mobile App) | 48.9% |
5 | AOL, Inc. | 56.9% | Pandora Radio (Mobile App) | 46.4% |
6 | Microsoft Sites | 52.6% | Apple App Suite (Mobile App) | 45.0% |
7 | Apple Inc. | 51.1% | Gmail (Mobile App) | 43.5% |
8 | Turner Digital | 46.9% | Google Maps (Mobile App) | 41.6% |
9 | Pandora.com | 46.5% | Yahoo Stocks (Mobile App) | 30.7% |
10 | Wikimedia Foundation Sites | 43.7% | Instagram (Mobile App) | 27.5% |
11 | Glam Media | 38.0% | Yahoo Weather Widget (Mobile App) | 27.0% |
12 | CBS Interactive | 37.2% | Facebook Messenger (Mobile App) | 24.5% |
13 | eBay | 36.8% | Apple Maps (Mobile App) | 24.2% |
14 | Weather Company, The | 34.2% | Twitter (Mobile App) | 22.8% |
15 | Gannett Sites | 31.3% | The Weather Channel (Mobile App) | 21.4% |